LinkedIn

LinkedIn har over 1,3 millioner norske brukere, og brukes i hovedsak i forretningssammenheng.

LinkedIn ble lansert i 2003 og har over 313 millioner registrerte brukere fra over 200 land. LinkedIn har blitt mer og mer populært i Norge de siste årene og har i dag over 1,3 millioner norske brukere. LinkedIn er et sosialt nettverk som i all hovedsak brukes i forretningssammenhenger. Det brukes til å samle forretningsforbindelser og profesjonelle kontakter. Mange bruker LinkedIn til å finne nye arbeidsgivere, og arbeidsgivere til å finne nye ansatte.

Hvor viktig er en profesjonell LinkedIn-profil?

Det er generelt svært nyttig å ha en godt utfylt profil. Du vet aldri hvem som finner profilen din og hvilke muligheter som kan åpne seg. Dette gjelder begge veier: Arbeidsgiver -> kandidat eller kandidat -> arbeidsgiver.

Er man i en jobbsøkerprosess kan LinkedIn være ekstra viktig. Mange bedrifter og rekrutteringsbyråer bruker LinkedIn aktivt for å finne potensielle kandidater, og mange kandidater bruker det til å finne potensielle arbeidsgivere. Derfor er det viktig og ha en god profil hvor du har synliggjort kompetansen og erfaringen din, for plutselig er det noen som er på jakt etter akkurat din kompetanse!

La oss ta en prat

Er du nysgjerrig på hvordan vi kan hjelpe deg med å nå dine mål?

Ring oss på 96 00 64 00, eller send oss en epost på kontakt@medianord.no.

Annonsering på LinkedIn

Som med andre kanaler kreves en god strategi for å lykkes. Landingssider må tilpasses, annonsetekster må testes og resultater må måles. Det vanligste er å bruke LinkedIn til rekruttering og B2B kampanjer, men mulighetene er mange.

Annonsene kan vises i forskjellige plasseringer på hvilke som helst eller alle sidene i listen:

  • Profilside (når man ser på andres profiler)
  • Startside (forsiden)
  • Innboks (der man ser meldinger og invitasjoner)
  • Søkeresultatside (når man søker etter andre medlemmer)
  • Grupper (på gruppesider)

Målrettingsalternativer

Man kan tilpasse kampanjen for å nå ut til ønsket målgruppe. Dette er alternativene:

  • stillingstittel
  • bransje
  • beliggenhet
  • selskapsstørrelse
  • selskapsnavn
  • ansiennitet
  • alder
  • kjønn
  • grupper på Linkedin.

Betalingsmuligheter

Annonsering på LinkedIn baserer seg på de samme prinsippene som annonsering i Google og på Facebook. Det finnes to forskjellige betalingsalternativer: CPC (kostnad per klikk) eller CPM (kostnad per tusende visning).

Man begrenser kostnadene ved å sette et tak på hvor mye man maksimalt er villig til å bruke per dag (dagsbudsjett).

Minimumskostnaden per klikk er 2USD.