Bannerannonsering
Med bannerannonser gjennom Google Displaynettverk kan du fremme dine tjenester på tusenvis av nettsteder og nettaviser over hele verden.
Hva er Google Displaynettverk?
Displaynettverket er en samling nettsteder – inkludert bestemte Google-nettsteder som Google Finance, Gmail, Blogger og YouTube – som viser Google Ads-annonser. Dette nettverket omfatter også mobilnettsteder og apper. Hvis du noensinne har sett en Google Ads-annonse på favorittnyhetsnettstedet ditt eller i Gmail-kontoen din og har lurt på hvordan den kom dit, så vet du det nå: Nettsteder som disse er en del av Googles Displaynettverk. Googles Displaynettverk består av tusenvis av nettsteder globalt og hundrevis i Norge.
Når man annonserer i displaynettverket treffer man brukeren i en annen modus enn ved annonsering på Google søk. Her tenker ikke brukerne på produktene og tjenestene dine i forkant, men ved hjelp av bannerne kan du påvirke brukerne til å bli interesserte. Hovedformålet med denne typen annonsering er nettopp å skape interesse og oppmerksomhet rundt et produkt eller tjeneste.
Når du viser annonser i Displaynettverket, kan du nå frem til mange forskjellige potensielle kunder med ulike interesser, velge hvilke nettsteder eller sider annonsene skal vises på, og engasjere brukere med attraktive annonseformater. I Displaynettverket kan både tekstannonser og bannerannonser brukes.
Målrettingsalternativer
Nå ut til brukere med utgangspunkt i søkeord og emner: bruk innholdsmålretting for å finne de beste plasseringene for annonsene dine i Google Displaynettverk basert på søkeordene dine. Dette kan bidra til at annonsen din vises til en målgruppe som er interessert i virksomheten din, og som med større sannsynlighet vil utføre en handling.
Man kan også velge bestemte nettsteder eller sider. Bruk plasseringsmålretting for å vise budskapet ditt på de nettstedene du mener passer best for virksomheten din.
Ved å legge til administrerte plasseringer kan du vise annonsene dine på bestemte nettsteder, i videoer på nettet, i spill, i RSS-strømmer og på mobilnettsteder og i apper du selv velger. Du kan til og med blokkere annonsene dine fra nettsteder du mener er irrelevante.
Google Remarketing
Dersom du driver en nettbutikk har du kanskje mange brukere som har lagt varer i handlekurven uten å kjøpe noe? Dersom du driver et bilverksted, kanskje brukeren som besøkte nettstedet ditt i mellomtiden har sjekket ut prisene hos en konkurrent? Tror du at disse brukerne husker ditt firmanavn i morgen eller om en uke? Hvordan skal du kommunisere med brukerne etter at de har forlatt nettstedet ditt?
De aller fleste har sett en remarketing-annonse uten å være klar over det. I etterkant av at man har besøkt et nettsted ser man bannere og annonser fra akkurat dette nettstedet på nettaviser, blogger og andre plasser man besøker.
Google remarketing handler om dette – om å nå ut og vise annonser til folk som på et tidligere tidspunkt har besøkt nettstedet ditt. Folk som har besøkt nettstedet ditt har allerede vist interesse for produktene eller tjeneste du tilbyr, men dette betyr ikke nødvendigvis at de har kontaktet deg eller foretatt et kjøp. Majoriteten av de besøkende har ikke kjøpt noe av deg – ikke enda.
Hvem passer Google remarketing for?
Google remarketing passer for alle typer bedrifter. Med vår erfaring innen remarketing vil vi tilpasse kampanjen slik at du når dine målsetninger.
Noen formål Google remarketing passer ypperlig for:
- De som ønsker å gjøre mersalg på eksisterende kunder
- Holde leads (tidligere besøkende) varme
- Branding/merkevarebygging
- Lansering av nye produkter
Hvorfor bruke Google remarketing?
Remarketing er et nyttig verktøy uavhengig av om målet er å skape konverteringer eller om fokuset ligger på branding.
Man kan opprette forskjellige lister, som eksempelvis skiller på de besøkende som har sett på gensere, jeans, og t-skjorter i en nettbutikk – slik at disse brukerne får opp annonser som er relevante for akkurat det produktet de har vist interesse for. Remarketing lar deg vise så relevante annonser som overhodet mulig – til de rette brukerne, til rett tid – på nettsteder som er relevante for dem.
Hvor vil annonsene vises?
Annonsene vises i displaynettverket til Google, som omfatter nettsteder, blogger, forum, apper og videoer. Med over to millioner nettsteder i displaynettverket som når ut til over 90 % av Internett-brukerne globalt finnes det et hav av muligheter til å nå ut til dine tidligere besøkende.