Webanalyse

En fullstendig webanalyse måler din hjemmesides potensiale til å nå ut til kunder på nett, og resultatene etter at kundene har kommet inn på siden.

Webanalyse er en essensiell del av prosessen med å optimalisere din tilstedeværelse på nett, og går ut på at vi henter inn data om trafikken til ditt nettsted. Vi analyserer disse dataene og rapporterer til deg med kommentarer og innspill om hva som bør være neste steg. Målet er å forstå trafikken for å kunne fokusere markedsføringen dit hvor den gjør størst nytte. En grundig webanalyse hjelper deg dermed å få mest mulig igjen for hver krone i budsjettet for internettmarkedsføring.

Webanalyse har to hoveddeler: off-site webanalyse og on-site webanalyse.

Off-site webanalyse

Off-site webanalyse handler om å måle potensiale på hele internett.

  • Hvor mange internettbrukere viser interesse for din bransje og dine produkter?
  • Kommer denne interessen til syne i sosiale medier, i blogger, på diskusjonssider eller gjennom søkemotorene?
  • Vil du få mest igjen for pengene gjennom Facebook-annonsering eller ved å annonsere i søkemotorene?

Svarene på disse spørsmålene vil være avgjørende for hvor stor effekt dine annonsekampanjer vil ha. Off-site webanalyse viser deg hvilke endringer som bør gjøres i dine markedsføringskampanjer.

On-site webanalyse

On-site webanalyse handler om å måle resultater på selve nettsiden din.

  • Hvor har brukerne funnet ditt nettsted?
  • Hvor stor andel av din hjemmesides brukere legger igjen penger?
  • Hvilke landingssider har størst effekt?

Ved å optimalisere nettsiden i forhold til brukernes atferd vil du kunne øke inntjeningen dramatisk.

On-site webanalyse viser deg hvilke endringer som bør gjøres på din hjemmeside.