Inbound marketing


Inngående markedsføringInbound marketing er i motsetning til påvirkende markedsføring å reklamere for seg mot de kundene som kommer til deg, enten det er søk via internett, gjennom telefon eller oppmøte i dine lokaler. Annonsering i søkemotorer, søkemotoroptimalisering, blogger, nettsider, landingssider og sosiale medier er alle gode alternativer innen inngående markedsføring.

Målet med inbound marketing er å rette fokuset mot de som er på jakt etter det du har å tilby, noe som vil øke sannsynligheten for at de kjøper av deg. I dag brukes bl.a. Google av over 85 % av befolkningen til søk etter informasjon. De fleste leter etter info om produkter før de går hen å kjøper produktene. Det blir mer og mer vanlig å lete etter priser, omtaler og produktinfo før man faktisk kjøper produktet enten det er online eller i en fysisk butikk.

Inbound marketing er langt mer kostnadseffektivt enn påvirkende markedsføring, da du treffer personer som først og fremst er i en kjøpsmodus.

Påvirkende reklame eller tradisjonell reklame som TV, radio, aviser, blader osv. er alle ute etter å presse på deg produkter, selv om du ikke er i modus for å handle akkurat da. Det er derimot ikke sagt at påvirkende reklame ikke har noen funksjon lenger, da det fortsatt er behov for merkevarebygging, samt bevisstgjøring av nye produkter, tilbud etc. På Facebook fungerer begge deler optimalt, da man typisk bruker påvirkende reklame for å skaffe seg «Likes», mens når man skriver innlegg om tilbud, nye produkter etc. reklamerer man mot personer som allerede er interesserte.

Vi kan gi deg tips og råd, samt skreddersy din markedsføring slik at du får maksimalt utbytte av mulighetene inbound marketing gir.

 

 

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).

X