Google Remarketing


 

google-remarketingHva er remarketing?

Dersom du driver en nettbutikk, har du kanskje mange brukere som har lagt varer i handlekurven uten å kjøpe noe? Dersom du driver et bilverksted, kanskje brukeren som besøkte nettstedet ditt i mellomtiden har sjekket ut prisene hos en konkurrent? Tror du at disse brukerne husker ditt firmanavn i morgen eller om en uke? Hvordan skal du kommunisere med brukerne etter at de har forlatt nettstedet ditt?

De aller fleste har sett en remarketing-annonse uten å være klar over det. I etterkant av at man har besøkt et nettsted ser man bannere og annonser fra akkurat dette nettstedet på nettaviser, blogger og andre plasser man besøker.

Google remarketing handler om dette – om å nå ut og vise annonser til folk som på et tidligere tidspunkt har besøkt nettstedet ditt. Folk som har besøkt nettstedet ditt har allerede vist interesse for produktene eller tjeneste du tilbyr, men dette betyr ikke nødvendigvis at de har kontaktet deg eller foretatt et kjøp. Majoriteten av de besøkende har ikke kjøpt noe av deg – ikke enda.

Hvem passer Google remarketing for?

Google remarketing passer for alle typer bedrifter. Med vår erfaring innen remarketing vil vi tilpasse kampanjen slik at du når dine målsetninger.


Noen formål Google remarketing passer ypperlig for:

  • De som ønsker å gjøre mersalg på eksisterende kunder
  • Holde leads (tidligere besøkende) varme
  • Branding/merkevarebygging
  • Lansering av nye produkter

Hvor vil annonsene vises?

Annonsene vises i displaynettverket til Google, som omfatter nettsteder, blogger, forum, apper og videoer. Med over to millioner nettsteder i displaynettverket som når ut til over 90 % av Internett-brukerne globalt finnes det et hav av muligheter til å nå ut til dine tidligere besøkende.

Hvorfor bruke Google remarketing?

Remarketing er et nyttig verktøy uavhengig av om målet er å skape konverteringer eller om fokuset ligger på branding.

Man kan opprette forskjellige lister, som eksempelvis skiller på de besøkende som har sett på gensere, jeans, og t-skjorter i en nettbutikk – slik at disse brukerne får opp annonser som er relevante for akkurat det produktet de har vist interesse for. Remarketing lar deg vise så relevante annonser som overhodet mulig – til de rette brukerne, til rett tid – på nettsteder som er relevante for dem.

 

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).

X