Google Min Bedrift


 
Hva er Google Min Bedrift?

Google Min Bedrift er en omfattende bedriftsprofil på Google som gjør det enklere for både eksisterende og potensielle kunder å finne og komme i kontakt med din bedrift. Bli synlig med firmanavn, kontaktinformasjon, hjemmeside, kartoppføring, åpningstider, bilder og opprett en Google+ side tilknyttet bedriften.

Hvem kan få en slik profil?

Alle bedrifter og underliggende avdelinger kan få en egen Google Min Bedrift-profil. De fleste bedrifter har i dag en automatisk generert profil, basert på informasjon fra forskjellige oppslagsverk – men denne informasjonen er ufullstendig og ofte feil.

Hvorfor sette opp en Google Min Bedrift profil?

  • Få en profesjonell profil i verdens og Norges mest brukte søkemotor.
  • Bli søkbar for folk som søker etter tjenester dere leverer i deres nærområde.
  • Gjør det enklere for eksisterende og potensielle kunder å finne frem til deres hjemmeside, adresse og telefonnummer.
  • Din bedrift vil få mer synlighet i det organiske feltet i søkemotoren.
  • Hold kundene dine oppdatert med nyheter, bilder og annen relevant informasjon.

Google Min Bedrift på mobiltelefon

Med Google Min Bedrift dukker din bedrift opp med en profesjonell profil i søkeresultatene på mobiltelefon. Profilen har 3 klikkbare og nyttige alternativer for kundene dine:

  • Ring-knappen er direkte koblet opp mot bedriftens telefonnummer.
  • Veibeskrivelse-knappen er direkte knyttet opp mot brukerens GPS-system og bedriftens adresse.
  • Nettsted-knappen er direkte knyttet opp mot bedriftens hjemmeside.

Kartoppføring i Google Maps

Med en kartoppføring i Google Maps kan dine kunder søke opp bedriften på firmanavn, i stedet for å måtte lete seg frem til adressen i andre kanaler og deretter skrive inn fysisk adresse i sitt GPS-system.

Google+ side

Google+ er mer eller mindre Googles svar på Facebook. Dersom du har en bedriftsside på Facebook vet du kanskje allerede hvor nyttig dette kan være. Hold kontakten med kundene deres, legg ut bilder, nyheter, artikler og annen relevant informasjon – slik at kundene deres holdes oppdaterte. Tiltrekk følgere av profilen, som i fremtiden mottar varsler når dere publiserer nye innlegg.

Søkbare kategorier i Google Min Bedrift

Google har forhåndsdefinerte kategorier hvorav man gjennom Google Min Bedrift kan velge inntil 10 stykker for å beskrive bedriftens arbeidsområder. Her velger man de kategoriene som best passer bedriften. Dette igjen fører til at den gitte Google Min Bedrift-profilen blir søkbar i Google Søk og Google Maps på sine kategorier etterfulgt av geografisk sted. For eksempel: «Internettmarkedsføring Oslo».

Google i Norge

Har du noen gang tenkt på hvor mange Google-søk som gjøres i Norge hver dag?

Bare i Norge gjøres det over 50 millioner søk hver dag. At Google er verdens største søkemotor er ingen hemmelighet, og 90 % av disse søkene blir gjort i Google! Men det du kanskje ikke har tenkt på er at dette gjør Google til verdens største markedsføringskanal.

Av de ca 3.5 millioner mennesker i Norge som bruker Internett hver dag bruker ca 85 % av dem en søkemotor en eller flere ganger i løpet av dagen. Dette betyr en potensiell rekkevidde på over 3 millioner nordmenn – hver dag!

 

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).

X