Facebook remarketing


 
Hva er Facebook remarketing?

Dersom du driver en nettbutikk, kanskje du har mange brukere som har lagt varer i handlekurven uten å kjøpe noe? Dersom du driver et bilverksted, kanskje brukeren som besøkte nettstedet ditt i mellomtiden har sjekket ut prisene hos en konkurrent? Tror du at disse brukerne husker ditt firmanavn i morgen eller om en uke? Hvordan skal du kommunisere med brukerne etter at de har forlatt nettstedet ditt?

De aller fleste har sett en remarketing-annonse uten å være klar over det. I etterkant av at man har besøkt et nettsted ser man bannere og annonser fra akkurat dette nettstedet i nyhetsoppdateringen og andre plasser på Facebook.

Facebook remarketing handler om dette – om å nå ut og vise annonser til folk som på et tidligere tidspunkt har besøkt nettstedet ditt. Folk som har besøkt nettstedet ditt har allerede vist interesse for produktene eller tjeneste du tilbyr, men dette betyr ikke nødvendigvis at de har kontaktet deg eller foretatt et kjøp. Majoriteten av de besøkende har ikke kjøpt noe av deg – ikke enda.

Hvem passer Facebook remarketing for?

Facebook Remarketing passer for alle. Med vår erfaring innen remarketing vil vi tilpasse kampanjen slik at du når dine målsetninger.

Noen formål Facebook remarketing passer ypperlig for:

  • De som ønsker å gjøre mersalg på eksisterende kunder
  • Holde leads (tidligere besøkende) varme
  • Branding/merkevarebygging
  • Lansering av nye produkter
  • Tiltrekke nye potensielle kunder

Hvor vil annonsene vises?

Annonsene vises i nyhetsoppdateringen på Facebook og i høyre kolonne i nyhetsoppdateringen.

Hvorfor bruke Facebook remarketing?

Remarketing er et nyttig verktøy uavhengig av om målet er å skape konverteringer eller om fokuset ligger på branding. Man kan opprette forskjellige lister, som eksempelvis skiller på de besøkende som har sett på gensere, jeans, og t-skjorter i en nettbutikk, slik at disse brukerne får opp annonser som er relevante for akkurat det produktet de har vist interesse for (dynamiske produktannonser). Facebook har også lansert multiprodukt-annonser, som lar deg lage 3-5 annonser i samme annonseenhet, slik at man kan fremvise flere produkter om gangen. Remarketing lar deg vise så relevante annonser som overhodet mulig – til de rette brukerne, til rett tid.

Nå ut til brukere med like interesser som dine eksisterende kunder

De aller fleste brukerne på Facebook legger til veldig mye informasjon om seg selv. Hva de arbeider med, alder, kjønn, bosted, utdanning og interesser. Med denne informasjonen kan man også opprette lister med et publikum som har like interesser som sine eksisterende kunder. Dette gir deg en unik mulighet til å tiltrekke nye potensielle kunder, basert på informasjon om dine eksisterende kunder.

 

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).

X