E-postmarkedsføring

E-postmarkedsføring er nok den mest kostnadseffektive måten å markedsføre seg på. Det er en relativt lav investering som skal til for å få satt opp et profesjonelt designet nyhetsbrev. Utover det er det gratis å sende e-post til sine lister.

Det er fire elementer som er viktige for å lykkes med e-postmarkedsføring:

E-postlisten

Størrelsen på listen avgjør hvor stor suksess du vil ha ved å gjennomføre en e-postkampanje. Det mest lønnsomme er å sende ut nyhetsbrev/kampanje til eksisterende kunder, eller de som har gitt e-post adressen til deg. Markedsføringsloven sier at det er ikke lov å sende reklame til personlige adresser uten tillatelse. Dette betyr at du kun kan sende til adresser som er generelle(post@firma.no,kontakt@firma.no) og ikke til f.eks. ola.nordmann@firma.no.

Måter å øke listen på kan være å ha noen tilbud, rabatter eller kampanjegoder for de som legger igjen e-postadressen på hjemmesiden din. I tillegg er alle e-poster til eksisterende kunder gull verd, da de allerede har handlet og kjøpekraften for produktet/tjenesten er ganske stor.

Overskriften

Overskriften er alfa og omega i en e-postkampanje. Det er den som avgjør hvor mange som faktisk tar seg bryet med å åpne e-posten du har sendt. Overskriften skal være konkret og fange interessen hos brukeren. Her er det viktig å være rett på sak, mennesker er godt trent i å sile ut spam og uinteressant reklame.

E-postmarkerdsføring i GmailInnhold

Teksten i e-posten er avgjørende for om noen klikker på en av lenkene til din hjemmeside. Lenkene må være konkret og fristende nok for leseren til å klikke på dem. Du vil at flest mulig som åpner mailen skal klikke seg videre til hjemmesiden din, for å gjennomføre en handel.

Landingsside

Landingssiden er siden man kommer til når man klikker på lenken i e-posten. Her må det være enkelt for brukeren å gjennomføre en handel. Landingssiden er avgjørende for om det blir salg eller ikke, her må fristelsen være så stor at det er enkelt å foreta et kjøp.

Hva kan Medianord gjøre?

  • Skreddersy oppsett av nyhetsbrev
  • Utforme og sette opp e-postkampanjer
  • Oppsett av autorespondere
  • Oppsett og konfigurering av e-postløsning på din hjemmeside
  • Statistikkmåling for e-postkampanjene
  • Totalleveranse med drift av kampanje, utforming og måling av konkrete data.
 

Your browser is out of date. It has security vulnerabilities and may not display all features on this site and other sites.

Please update your browser using one of modern browsers (Google Chrome, Opera, Firefox, IE 10).

X