Annonsering i Google Displaynettverk
Hva er Displaynettverket?
Displaynettverket er en samling nettsteder – inkludert bestemte Google-nettsteder som Google Finance, Gmail, Blogger og YouTube – som viser AdWords-annonser. Dette nettverket omfatter også mobilnettsteder og apper. Hvis du noensinne har sett en AdWords-annonse på favorittnyhetsnettstedet ditt eller i Gmail-kontoen din og har lurt på hvordan den kom dit, så vet du det nå: Nettsteder som disse er en del av Googles Displaynettverk. Googles Displaynettverk består av tusenvis av nettsteder globalt og hundrevis i Norge.
Når man annonserer i displaynettverket treffer man brukeren i en annen modus enn ved annonsering på Google søk. Her tenker ikke brukerne på produktene og tjenestene dine i forkant, men ved hjelp av bannerne kan du påvirke brukerne til å bli interesserte. Hovedformålet med denne typen annonsering er nettopp å skape interesse og oppmerksomhet rundt et produkt eller tjeneste.
Når du viser annonser i Displaynettverket, kan du nå frem til mange forskjellige potensielle kunder med ulike interesser, velge hvilke nettsteder eller sider annonsene skal vises på, og engasjere brukere med attraktive annonseformater. I Displaynettverket kan både tekstannonser og bannerannonser brukes.
Målrettingsalternativer
Nå ut til brukere med utgangspunkt i søkeord og emner: bruk innholdsmålretting for å finne de beste plasseringene for annonsene dine i Google Displaynettverk basert på søkeordene dine. Dette kan bidra til at annonsen din vises til en målgruppe som er interessert i virksomheten din, og som med større sannsynlighet vil utføre en handling.
Man kan også velge bestemte nettsteder eller sider. Bruk plasseringsmålretting for å vise budskapet ditt på de nettstedene du mener passer best for virksomheten din. Ved å legge til administrerte plasseringer kan du vise annonsene dine på bestemte nettsteder, i videoer på nettet, i spill, i RSS-strømmer og på mobilnettsteder og i apper du selv velger. Du kan til og med blokkere annonsene dine fra nettsteder du mener er irrelevante.
