Epostmarkedsføring

E-postkampanjer mot eksisterende kunder og mailingliste er en lønnsom markedsføringsmetode.

E-postmarkedsføring er nok den mest kostnadseffektive måten å markedsføre seg på. Det er en relativt lav investering som skal til for å få satt opp et profesjonelt designet nyhetsbrev. Utover det er det gratis å sende e-post til sine lister.

Å lykkes med epostmarkedsføring

Det er fire elementer som er viktige for å lykkes med epostmarkedsføring:

E-postlisten

Størrelsen på listen avgjør hvor stor suksess du vil ha ved å gjennomføre en e-postkampanje. Det mest lønnsomme er å sende ut nyhetsbrev/kampanje til eksisterende kunder, eller de som har gitt e-post adressen til deg. Markedsføringsloven sier at det er ikke lov å sende reklame til personlige adresser uten tillatelse. Dette betyr at du kun kan sende til adresser som er generelle (post@firma.no, kontakt@firma.no) og ikke til f.eks. ola.nordmann@firma.no.

Måter å øke listen på kan være å ha noen tilbud, rabatter eller kampanjegoder for de som legger igjen e-postadressen på hjemmesiden din. I tillegg er alle e-poster til eksisterende kunder gull verd, da de allerede har handlet og kjøpekraften for produktet/tjenesten er ganske stor.

Overskriften

Overskriften er alfa og omega i en e-postkampanje. Det er den som avgjør hvor mange som faktisk tar seg bryet med å åpne e-posten du har sendt. Overskriften skal være konkret og fange interessen hos brukeren. Her er det viktig å være rett på sak, mennesker er godt trent i å sile ut spam og uinteressant reklame.

Innhold

Teksten i e-posten er avgjørende for om noen klikker på en av lenkene til din hjemmeside. Lenkene må være konkret og fristende nok for leseren til å klikke på dem. Du vil at flest mulig som åpner mailen skal klikke seg videre til hjemmesiden din, for å gjennomføre en handel.

Landingsside

Landingssiden er siden man kommer til når man klikker på lenken i e-posten. Her må det være enkelt for brukeren å gjennomføre en handel. Landingssiden er avgjørende for om det blir salg eller ikke, her må fristelsen være så stor at det er enkelt å foreta et kjøp.

Hva kan Medianord gjøre?

  • Skreddersy oppsett av nyhetsbrev
  • Utforme og sette opp e-postkampanjer
  • Oppsett av autorespondere
  • Oppsett og konfigurering av e-postløsning på din hjemmeside
  • Statistikkmåling for e-postkampanjene
  • Totalleveranse med drift av kampanje, utforming og måling av konkrete data.

La oss ta en prat

Er du nysgjerrig på hvordan vi kan hjelpe deg med å nå dine mål?

Ring oss på 96 00 64 00, eller send oss en epost på kontakt@medianord.no.